#1000 på kamp
Vi vil fylle Nordre Åsen
I går var herrelaget samlet til måltid etter trening og workshop med tema om hvordan vi fyller OBOS Idrettspark Nordre Åsen. De siste to sesongene har vi for så vidt stort sett hatt utsolgte kamper, men det skyldes publikumsrestriksjonene som har dratt ned tillatt antall tilskuere. Nå ser vi framover mot lysere tider hva gjelder begrensninger på tilskuere, og vil jobbe for å øke oppslutningen rundt hjemmekampene.
Spillerne med gode forslag
Workshopen ble innledet av klubbens valgte leder Jørgen W. Bjerke, og spillerne ble delt inn i grupper som fikk en god halvtime til å komme opp med konkrete forslag til hvordan vi skal få flere til å komme på kamp.
- Det er morsommere når det kommer mange på kampene, og målet vi setter oss er at vi skal ha 1000 tilskuere på Skeidkampene, innledet Jørgen med.
Dermed ble emneknaggen #1000påkamp raskt besluttet av forsamlingen.
Alle gruppene fikk presentere sine forslag, og det var både varierte og spennende ideer fra gjengen - alt fra små håndfaste grep til større tanker.
Av noen ideer var blant annet:
- Aktiv oppfølgning av yngre lag i klubben
- Frisbeekonkurranse i pausen
- Takeover fra spillerne på Instagram
- Maskot på kamp
- Invitere yngre lag på kamp
- Mer innhold fra trening og hverdagen i sosiale medier
- Større utvalg i kiosken
- Studentpris
- Billettpakker
Av disse har vi allerede innført studentpris på 100 kroner, som kan kjøpes i Ticketco
Hvis vi har noen i klubben som ønsker å bidra med maskoten Ferdinand eller frisbeekonkurranse (eller lignende) må dere gjerne ta kontakt med oss. Vi har alltid behov for flere frivillige til å gjennomføre kampdagsarrangementet.
Hvilke tiltak som blir prioritert i høst skal spillerne finne ut av, før vi forhåpentligvis ikke har noen restriksjoner neste år og kan få stappfull hovedtribune på Nordre Åsen.